Viimastel aastatel on palju jutuainet pakkunud kehv klienditeeninduse tase Eestis. Sellest on juttu olnud nii meedias kui ka erinevates foorumites ja blogides ning kindlasti oled erinevaid negatiivseid kogemusi tundnud ka omal käel või kuulnud sõpradelt-tuttavatelt.

Klienditeenindaja on ettevõtte nägu ning särava teenindajaga on võimalus kliendile ettevõttest ka kustumatu mulje jätta, mis päädib enamasti sellega, et sama klient külastab ettevõtet uuesti. Paraku kipub inimestele rohkem meelde jääma negatiivne kogemus ning nendest kogemustest on nad väga altid teada andma näiteks internetis ettevõtte tagaside lehel või siis suusõnaliselt oma tutvusringkonnas. Üks halb kogemus võib tähendada aga ettevõtte jaoks 10 või isegi rohkema potensiaalse kliendi kaotust.

Kiire otsing erinevate toidukohtade Facebooki lehtedel näitab ilmekalt millist tagasisidet võib ettevõtte oodata kehva klienditeeninduse tagajärjel:

“Teenindus alla igasugust arvestust, ülbe ja üleolev teenindaja (noorem).”

“Teenindus oli väga aeglane!!!”

“Põhjendamatult ebameeldiv ja ülbe teenindaja leti taga, tõmbas arvamuse ja üldmulje ikka väga alla. Teenindaja peab teadma mis on tema ülesanne ja kuidas seda viisakalt täita. Tema ilmselgelt ei tea ega sobi selleks.”

“Teeninduse poolelt annab kõvasti veel areneda. Segumahlal ja apelsini mahlal on suur vahe. Teenindajad ei pöörand minule kui kliendile tähelepanu vaid rääkisid omaette.”

Ma olen üsna kindel, et tegemist on pigem erandlike juhtumitega, kuid nagu eelnevalt said öeldud, siis inimestele jäävad negatiivsed kogemused tunduvalt paremini meelde kui positiivsed. 

Tulekahju on alati lihtsam ennetada, kui seda kustutada. Et edaspidi selliseid situatsioone vältida, võiks nii tööandjad kui ka tulevased töötajad mõelda vastava väljaõppe peale. Autoremonditöökojas töötavad väljaõppe saanud autoremondilukksepad, juuksurisalongides väljakoolitatud juuksurid, kuid klienditeenindajate väljaõppele ettevõtted tihti ei panusta.

Pikas perspektiivis tuleb Eesti ettevõtetele kindlasti kasuks rohkem teenindusele panustamine. Teeninduse arendamine on järjepidev protsess – raha ja aja investeerimine ei pruugi tuua küll kohest müüginumbrite kasvu, kuid kui järjepidevalt vaeva näha, siis kannab see ka vilja. Hea teenindus on ju parim reklaam ettevõttele ning aitab lisaks müüginumbrite tõstmisele ka konkurentidest eristuda.

Klienditeenindusele pöörab rõhku ka Personaliekspert. Meie laiahaardelises koolituskalendris on koht ka klienditeenindaja koolitusele. Koolituse eesmärgiks on anda ülevaade klienditeenindaja töö üldistest põhimõtetest, arendada suhtlemisoskust ning kliendikaebuste ja probleemidega tegelemist ning arendada reaalseid töövõtteid, mis tagavad klienditeenindaja edukuse.

Klienditeenindaja koolituse sisuga saad lähemalt tutvuda SIIN

Kõikide teiste koolituste kohta leiad infot meie Koolituskalendrist.

Juhul, kui soovid ennast täiendada Töötukassa kaudu, siis infot koolituste kohta leiad ka Töötukassa kodulehelt.

Üheskoos õppides suudame tõsta klienditeeninduse Eestis uuele tasemele!

Päikeselist suve!