Motivatsioonikiri on müügikiri. Sa müüd ideed, et Sinu palkamine on hea mõte ja oled valmis ja
võimeline ettevõttele kasumit teenima.
Müügis kehtib põhimõte, et enne müügipakkumise tegemist (=motivatsioonikirja kirjutamist)
tehakse kindlaks kliendi (=tulevase tööandja) vajadused. Tööandja esitab tavaliselt oma vajadused
ehk ootused uuele töötajale tööpakkumise kuulutuses (Kandidaadilt ootame…). See osa on
motivatsioonikirja kirjutamisel tähtsaim osa, sest selles saad teada, mida sinult oodatakse. Kui
loed tööandja ootused läbi ja analüüsid neid ja leiad et sul on olemas kõik need nõutud
omadused-oskused, siis hakka motivatsioonikirja kirjutama.
Sul on kindlasti palju rohkem häid omadusi kui on ühes tavalises tööpakkumise kuulutuses
toodud, aga neid kõiki häid omadusi ei ole vaja motivatsioonikirjas esitleda. Ehk siis müügitöötaja
keeles öelduna: kui inimene tahab osta kurke ja tomateid, siis ma ei pea talle hakkama pakkuma
elutoa vaipa müügiks. Tuleb vältida ülemüüki. Muidu võib tekkida lugejal valikuhalvatus ja suure
infomüra seest ei pääse „õiged“ omadused esile. Mida küsitakse ehk osta soovitakse, seda müü
ehk esitle motivatsioonikirjas.
Personalijuhtidel on täiesti pähe kulunud veebiavarustes olevad näidised. Mõni saadab sõna-
sõnalt näidise, ilma seda veidigi isikupärastamata. See on küll halb mõte. Seetõttu mina ei lisa siia
motivatsioonikirja näidist vaid lisan näidise, kuhu olen välja toonud motivatsioonikirja elemendid.
Rikasta see oma isiksusega ja ära karda olla omanäoline! Teine halb mõte on see, et lased AI-l
oma motivatsioonikirja valmis kirjutada. Ka seal puudub isikupära ja sisu on üsna ümar ja ilmetu.
Lisan siia ühe struktuuri näidise, mille võid aluseks võtta, kui hakkad ise looma motivatsioonikirja.
Edukaid müügitehinguid soovides


Ülle Mugu

Similar Posts